Alpi Blog
Image default
Marketing

Hoe begin je met digital signage?

Zodra je erover uit bent dat het tijd wordt om digital signage toepassingen in je bedrijf te gebruiken, wil je direct ermee starten en van de voordelen profiteren. Toch is het slim om even stil te staan bij wat en hoe je digital signage precies wilt gaan inzetten. Wil je je winkelpersoneel met een iPad klanten van informatie laten voorzien? Of wil je de klant zelf op zijn mobiele telefoon bereiken? Soms is muziek de ideale manier om mensen bepaald gedrag te laten vertonen. En soms is een interactief beeldscherm, waarmee je alle mogelijkheden kunt vergelijken de juiste aanpak.

Bezint, eer ge begint

Je doelen dienen helder te zijn, voordat je weet welke middelen je het beste kunt inzetten. Ook je budget is belangrijk, want alles moet onderhouden worden. Dus een systeem dat je niet zelf kunt bedienen, vraagt om extern onderhoud. Maar ook als je regelmatig van informatie of beeld wilt wisselen, is het goed om je te realiseren dat dit tijd kost. Vergelijk het met social media: je volgers blijven je trouw, zolang je regelmatig nieuwe foto’s plaatst. Maar langere tijd geen nieuws betekent dat de aandacht van de klant naar iets anders overgaat. En dan kun je de klant kwijt zijn. Het middel is er dus niet om gewoon maar weer een middel toe te voegen aan je bedrijf. Het moet echt nut hebben en je dient goed na te denken over de boodschap, de frequentie en wie dit gaat beheren.

De drempel nemen

Zodra je eenmaal uit bent over het doel, het middel, de boodschap, frequentie en wie het systeem gaat beheren, is het overduidelijk dat je met digital signage weer op een andere manier klanten bereikt en misschien ook wel een ander soort klant binnenhaalt. En daar doe je het voor.