Marketing in de 21e eeuw

De wereld verandert steeds sneller en ook de marketing is in de loop van de jaren sterk veranderd. In de 20e eeuw was marketing vooral nog een professie die zich richtte op de zo bekende vier p’s. Deze stonden voor plaats, promotie, prijs en product. Om als onderneming succesvol te zijn was het dus zeer van belang om over deze onderwerpen goede strategieën te bedenken. Vaak werd voor het bedenken en uitvoeren van deze strategieën marketingbureaus ingeschakeld.

Nu leven we inmiddels alweer een tijdje in de 21e eeuw en dat heeft ook voor een omslag in de wereld van de marketing gezorgd. Inmiddels komen namelijk steeds meer bedrijven erachter hoe belangrijk online vindbaarheid is.  Door de opkomst van het internet en alle bijbehorende ontwikkelingen gaan consumenten in de oriëntatiefase van het aankoopproces tegenwoordig anders te werk. Onderzoek heeft namelijk uitgewezen dat de helft van de consumenten die opzoek zijn naar een product eerst online gaat zoeken. Het is dus van cruciaal belang voor ondernemingen om online goed vindbaar te zijn. Bijna elke consument gebruikt Google om op het internet te zoeken. Stel een consument zoekt op schoenen reparatie Den Haag dan is de kans heel groot dat hij dan wel zij enkel op de websites op de eerste pagina gaat kijken. Als onderneming is het dus ook van belang om zo hoog mogelijk te scoren in Google. Als schoenenmaker kunnen je bedrijfsprocessen dan nog zo goed zijn de online zichtbaarheid daar gaat het echt om tegenwoordig.

Tegenwoordig zijn er specialisten op dit gebied namelijk de online marketing bureaus. Deze bedrijven kunnen andere ondernemingen helpen met de online vindbaarheid en al de andere zaken die meespelen rondom dit onderwerp. Dus wilt u als bedrijf een toppositie Google dan is het verstandig om de online marketing van het bedrijf te verbeteren. Uiteindelijk kan dit cruciaal zijn voor de omzet en dus ook voor het voortbestaan van de onderneming.

http://www.economy.nl/